ایمپلنت دندان دیجیتال چیست و چه تفاوتی با نوع سنتی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

همه افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند ضربه خوردن، کشیدن دندان، افتادن دندان به دلیل ارث و ... دندان های خود را از دست بدهند. دندان از دست رفته و یا خراب شده باعث شده است که خیلی از افراد از برقراری ارتباط با دیگران دوری کنند. اما در سال های اخیر با پیشرفت علم در صنعت دندانپزشکی، درمانی به نام ایمپلنت دندان برای این مشکل و بازگرداندن لبخند به وضعیت ایده آل خود به وجود آمده است.

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از روش های جایگزین کردن دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان است که از 3 قسمت پایه فلزی، اباتمنت و تاج مصنوعی دندان تشکیل شده است. نصب این پروتز دندانی به این صورت است که دندانپزشک در ابتدا یک پایه فلزی را در استخوان فک قرار می دهد. سپس ابتمنت را به عنوان واسطی بین تاج و پایه جایگذاری می کند و در نهایت بر روی آن تاج دندان را قرار می دهد. ایمپلنت دندان طبیعی ترین روش جایگزین کردن دندان است و بعد از درمان کسی متوجه این نمی شود که یک دندان مصنوعی در میان دندان های بیمار قرار گرفته است.

جنس پایه ایمپلنت دندان چیست؟

مواد استفاده شده در ایمپلنت معمولا از تیتانیوم یا زیرکونیا است که با بدن سازگاری عالی دارند و موجب حساسیت در دهان نمی‌ شوند. ایمپلنت دندان به عنوان یک پایه فلزی در زیر بافت لثه جا می ‌گیرد و به عنوان ریشه دندان عمل می‌ کند، بنابراین تاج دندان به شکل محکمی روی آن نصب می ‌شود.

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یک روش پیشرفته در کاشت ایمپلنت دندان است که در طول مراحل مختلف از تجهیزات و تکنولوژی ‌های نوین بهره ‌برداری می ‌کند تا نتایجی سریعتر، دقیق ‌تر و راحت ‌تر ارائه دهد. دندانپزشک در این روش برای بررسی وضغیت استخوان ها و موقعیت عصب های دندان از یک برنامه شبیه سازی سه بعدی استفاده می کند.

ایمپلنت دیجیتال به نسبت روش سنتی درد کمتری دارد و اما برای درمان ایمپلنت با این روش باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. لازم به ذکر است که این درمان دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد و نیاز به بخیه زیادی در این روش وجود ندارد. این روش برای افرادی که سیگار می ‌کشند، یا کسانی که دارای دیابت هستند و یا ارتفاع استخوان کمی دارند، بسیار مناسب است. همچنین افرادی که از جراحی می ‌ترسند یا نیاز به روکش فوری دارند، می ‌توانند از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند و با خیال راحت تری به لبخند زیبای خود دست پیدا کنند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: